Cinta Kami Selamanya

Daisypath Anniversary tickers

15 May 2011

15 Mei Pada Tahun 2010

15 Mei 2010 yang lepas..

Al-Fatihah, buat anak sedara ku Muhammad Ili Amir Farhan yang telah kembali ke rahmatullah pada tarikh keramat ini pada tahun lepas...Genap setahun permergian mu..Namun hati ini masih tidak dapat menerima hakikat yang engkau telah kembali menemuiNya..

Gmbr with 1 of ur best fren..(ihsan dr mmbr2 Arwah)
 Masih terasa perasaan saat menerima khabar kejadian tersebut.Engkau pergi secara tiba-tiba, secara mengejut..terasa bagai dletupan bom atom menghentam bumi..kenapa..kenapa..kenapa engkau pergi terlalu cepat..sedangkan ketika itu, usiamu baru 19 tahun..terlalu banyak perkara engkau tidak sempat kecapi..
Gmbr ketika engkau jadi driver mhantar Kak Nas g nikah


Pagi selepas Subuh, engkau pergi berjoging di taman..kembali dari joging, engkau sempat update Facebook sebelum engkau terus tidur kepenatan..rupa-rupanya engkau terus tidur untuk selama-lamanya..begitu tenang engkau pergi..

Andai engkau masih ada, apa yang engkau sedang buat sekarang?mesti engkau sibuk online FB 24 jam..sibuk comment page kawan-kawan..join mana-mana blog yang menarik minat engkau..Andai engkau masih ada..mesti engkau dah tamat pengajian Pre-Law UiTM Merbok..mungkin juga engkau sambung belajar di UiTM Shah Alam pulak kan??Andai engkau masih ada, pasti cita-cita mu untuk menjadi Lawyer akan tercapai..pasti sekarang engkau akan berjaya dalam hidup..

Andai engkau masih ada, engkau mesti jumpa anak Kak Nas kan An??Nama dia Muhammad Awwal Mikael..sekarang dia dah 7 bulan lebih..lasak sungguh Mikael sekarang nie..dia comel macam Kak Nas..haha..mesti engkau berbulu je bila Kak Nas kata Kak Nas comel..sebab engkau memang selalu macam tue..Tapi....Allah tidak mengizinkan semua itu..Mikael tak sempat jumpa Abang An dia..Mikael tak sempat nak main-main dengan Abang An..Tapi Kak Nas tahu, engkau mesti nampak semua-semua perkara dari SANA kan??engkau nampak betapa comelnya Mikael dari SANA kan An??


Makin laju air mata menitis..makin terasa pilu menghiris..pergimu membuatkan semua menangis..Semua berlaku sudah tertulis..Kak Nas hanya mampu mendoakan ketenangan dan kesejahteraan mu di SANA dik..semoga kita akan berjumpa di suatu masa nanti..

Ya Allah, engkau lindungilah Muhammad Ili Amir Farhan dalam rahmat-MU..tempatkan beliau bersama mereka-mereka yang beriman dan beramal soleh..sesungguhnya beliau seorang adik, anak, dan insan yang amat baik dan berhati mulia..Amin Ya Rabbal Alamin..




No comments:

Post a Comment