Cinta Kami Selamanya

Daisypath Anniversary tickers

Our 1st Hero

Our 2nd hero

Our incoming 3rd baby

20 January 2010

SeGaLa MaCaM CeRiTa

Salam Alaik wat semua..

Huhu..happy new year..sempat lagi nk wish kn??coz still in January 2010..hehe..byk menda tjadi spjg January nie setat 01/01 until today, 20/01..dont worry..aku akn cerita satu psatu..


1st week Jan (01/01-08/01)

no new year celebration, juz dok umah je mlm nyer tue..sbb aku ingatkn kt Putrajaya nie ader la psembahan bunga api mcm kt KL..tuptuptup..tkde satu ape pun kt cni..so Mus plak balik keja dh kul 9 lebey, mane sempat nk turun KL plak time tue...sure dh jammed kn...so duk umah je memerap tgk tv :( :(


Isnin nyer plak, aku ngn hubby g honeymoon to Langkawi (04/01-08/01) warghh best sesgt..coz g jejalan bdua2an...rs mcm syurga itu milik kita..hehe...semua tempat aku pegi..senang kata seluruh Pulau Langkawi tu aku jelajah..sure lps nie aku leh jd tourist guide la kt Langkawi tue..pergh rs mcm g negara omputih sbb ramai sgt matsaleh kt sana...aku plak duk hotel BERJAYA kt area pantai kok..kt hotel tu cuma aku ngn hubby je yg melayu..yg lain2 semua omputih..almaklum la, rate plg murah pun RM600/nite..giler babas mahal nyer..tp alhamdulillah merasa gk duk hotel 5stars...gmbr2 kt Langkawi nti aku upload lain ok??hehe..


2nd week Jan (09/01-15/01)

Balik dr Langkawi jumaat tue, terus lepak2 duk umah..br terasa penat yg amat sgt..tp ianya berbaloi...so sabtu nyer btungkus lumus mbasuh baju n kemas2 umah..penat siot..Ahad nyer pulak, aku blk Tg Malim ngn hubby, nk amik mak duk ngn aku sekejap...coz Selasa tu Mus nk g Labuan, ader keja smpi Khamis mlm..aku mane berani duk sorg2..thats y aku import mak sbg peneman...hehe spjg aku g keja, kesian mak boring xde wat ape2..sorg2 pulak tue..tgk tv, tido, masak..tu la yg mak aku buat..klu duk kg, mcm2 org tua tu leh wat, sbb byk ternakan kt kg tue, ader arnab, ayam hutan, burung, itik dll..so tkde la dia boring kt kg...huhu..


Tghari Khamis nyer tue, Kak anot call bgtau nk amik mak kejap, nk bw jumpe Wak mi..sbb Wak Mi request nk jumpe mak..pergh..tkejut aku sbb wak mi request cmtu..kak anot pun kata wak mi dh tenat..lagi la aku gelabah..xleh nk wat keja time tue...jd kak anot pun amik la mak then bw g jumpe wak mi kt umah kak ica kt sunway mlm tue gk..kebetulan my hubby pun dh balik..so xde la aku keseorangan mlm tue...


Then pg Jumaat 15/01/10, selesai aku mandi jam 6.35pagi, henfon ku bdering & appears "umah rawang"..yg tlintas difikiran ketika itu hanya satu.."berita buruk pasal wak mi"..kedengaran suara tangisan Kak Anot dihujung talian, mberitahu bhw Wak Mi dh tak ada..Innalillahiwainnailaihirajiun..xtau ape yg aku rs time tue..rs mcm diawang2an..tp aku x menangis..sbb perkara mmg dh dijangka..adalah lebih baik Wak Mi pergi drpd mderita kesakitan..dan sudah ketentuan Ilahi akan ape yg terjadi..

Jadi kesimpulan nyer utk Januari 2010 ader suka duka yg blaku dlm hidup aku n family..Semoga arwah Siti Aminah bt Hj Manah ditempatkan di kalangan org2 yg beriman & beramal soleh..semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat..bg kita2 yg masih bnafas di bumi Allah ini, ingatlah bahawa masa kita akan smpi juga akhirnya..jadi persiapkan diri dgn selengkapnya utk mhadapi saat2 yg ditentukan ke atas kita..(ingatan utk diri seniri juga...)

Wassalam...

No comments:

Post a Comment