Cinta Kami Selamanya

Daisypath Anniversary tickers

27 September 2011

Kelahiran Awwal Mikael - Part 1

Kelahiran Awwal Mikael - Part 1

Pada tarikh ini, setahun yang lalu..slps b'sarapan pagi bsama Kak Fieza & Ija Yusuf di tingkat 3 (lebey kurang jam 9 pg), spt biasa aku akn ke toilet utk melepaskan hajat..hahaha...tup..tup..tup..setompok darah kelihatan..ops..sudah tiba ke masa nya??pdhal br 38 mggu..ikut kn due 09/10/2010 tetapi ari ni masih lagi 27/09/2010.. 

(OOPPSS, ANDA2 SEKALIAN JGN KONPIUS YER..ENTRY INI ADALAH FLASHBACK STORY!!!)

So aku pun bgtau kak fieza okey..yg pasti nyer kak fieza nie plak yg gelabah lebey..terus dia ngn ija antar aku g Hosp. Putrajaya..wlupun aku agk berat ati mk pegi sbb aku x rs sakit ape pun lagi..tp sbb 1st baby, aku ikut kn aje la..sbb xde pengalaman kn..ondeway g hosp tu aku sempat la inform my hubby..that time my hubby br nk g breakfast..

Bila dh smpi hospital..aku g register bgtau dh keluar tompok darah..Pd anda2 sekalian yg bgelar ibu..paham2 aje la yer..bmula lah episod selok myelok bukaan rahim dan sebagainyer..aku pun x tau la bape ramai JM & doktor yg check bukaan..yg pastinyer dlm jam 11 pg tu masih 1cm jer..dan aku pun x rs sakit ape2pun..sakit bila dorg check bukaan tu je la..sementara aku kt dlm bilik tue, kak fieza n ija still tggu kt luar sbb Hubby aku x smpi2 lagi dr opis dia..maklum la opis hubby plak kt Jln Ampang sana tue..


No katil 26 wad 2B Dr Hamidah

Dalam kul 12 tue, aku di daftar kn masuk wad..ngam2 nama aku last daftar wad, terus penuh dh katil..kesian mereka2 yg daftar selepas aku, kena la g hospital lain yer..My Hubby pun dh smpi..so dia la peneman aku spjg ari..kak fieza n ija pun dh blk semula opis time nie..rupa2 nyer..ondeway keluar dr hosp tu keta kak fieza accident pulak ngn satu keta mamat nie..kesian..mamat nie pun kelam kabut sbb wife dia nk bsalin time tue..kalo x silap aku la..wife dia la jd kwn aku spjg kt wad..ntah ler..tak ingat plak nama dia..dia duk sblh bilik aku..rs2 nyer time aku bsalin lebey kurang sama time dia bsalin gk..huhu

Siap boleh main henset tue...
Tak lama lps tue..dlm jam 3, Dr Hamidah dtg, dia check bukaan still 1cm jer..so dia advise suh aku byk2 kn jln..bg cepat ckit buka..tp nk bjalan2 mcm mane, si JM2 kt situ asyik nk buat CTG scan jer..sbb my baby kurang bgerak..baby asyik tdo jer..ader sekali tu smpi 3 mesin CTG ditukar utk aku sbb bacaan nyer still x best..kot2 la mesin rosak..tp nk wat cmner, baby nk tdo jer..ader smpi satu tahap tue..badan aku dh sakit2 sbb asyik baring je..so aku marah nurse2 kt situ..aku cakap aku nk jalan2 x nk dah baring2..penat n lenguh..aku ckp kt dorg yg Dr Hamidah suh aku berjalan supaya bukaan cepat buka..tp dorg still nk gk wat CTG scan tue..

Ape itu CTG scan??? klik sini yer..Cardiotocography (CTG)

Smpi ke mlm dlm jam 8 aku still x rs sakit..siap boleh tgk drama kt TV3 lagi time nie..tiap2 kali JM dtg check still 1 cm jer..pastu dorg msuk kn air...dh bape plastik aku pun x kira..pastu wat CTG scan lagi..family pun ader gk call time tue..ceh dgn action nyer aku ckp.. xsakit pun contraction..hehe..my Hubby pun keluar masuk lawat aku..sbb dia x leh nk teman kn aku..so nk jumpe pun jumpe kat luar wad..tup tup dlm kul 11 tu mula rs sakit..haha padan muka..tu la action lagi..so bmula la episod sakit nyer contraction spjg mlm..

Spjg mlm aku x leh tdo..sbb sakit..tp aku b'usaha gk bjalan keliling wad..bg cepat buka..time nie la aku bkwn ngn Minah tue..(sorry sgt2 sbb aku x ingat nama dia...) sbb minah nie pun sama tgh sakit contraction..so kitorg jln keliling wad pun sama2..borak2..yg pasti nyer kes minah nie..dia nyer due dh tlebey hari..yg aku nyer kes plak tcepat 12 hari..
Lapar ok..mkn roti ajer..time nie dh bsalin..katil baby ader kt sebelah tu kn..??
 Jgn tak tau yer..spjg mlm tue My Hubby tdo dlm keta kt parking hospital ok..ye la nk temankn aku kt dlm bilik x boleh..so dia pun tdo la dlm keta..hehe..syg my hubby kt aku kn?? mmg aku x kasi balik umah..sbb kot2 la tbersalin pg2 buta kul 3 ke kul 4 ker..jenuh plak la nk pggil dia dr umah tue...(ceh mcm la jauh sgt umah ngn hospital..yer x??)

Ok..so smpi la masa & hari Awwal Mikael dilahirkan..untuk seterusnya sila klik Kelahiran Awwal Mikael - Part 2

No comments:

Post a Comment