Cinta Kami Selamanya

Daisypath Anniversary tickers

Our 1st Hero

Our 2nd hero

Our incoming 3rd baby

14 August 2012

SALAM AIDILFITRI 1433H

SALAM AIDILFITRI 1433H


Dikesempatan ini, Mama Mikael nak mohon ampun maaf andai ada salah silap pada semua rakan-rakan yang mengenali diri Mama selama ini..

Mohon halal kan segala yang terambil dan terpinjam..termakan dan terminum...

Pada rakan-rakan sekalian, berhati-hati semasa memandu pulang ke kampung..Moga kita dapat berjumpa lagi lepas raya nanti..okay??

Raya tahun nie Mama beraya belah kampung Papa Mikael kat Rembau, raya kedua baru balik kampung Mama kt Behrang, Perak..pada sesapa yang sudi, jemput la datang beraya kt Perak nanti yer...

Buat rakan-rakan Blogger sekalian,
Mama Mikael nak ucapkan

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir & Batin

Sekian...Wassalam

10 August 2012

Mama Mikael's 1st Nasi Tomato + Ayam Masak Merah

Nasi Tomato & Ayam Masak Merah
(versi Mama Mikael)
Assalamualaikum & salam Ramadhan....
 
Hehe entry Mama tu mngiurkan tak???huhu...
Sebenarnya Mama tiba2 rasa rajin plak Rabu baru nie a.k.a kelmarin la tue....
 
Dan kebetulan Mama memang xde kelas setiap ari Rabu...
So Mama decide nk wat Nasi Tomato utk berbuka...
 
Mama ni bukan pakar masak2 niee...semuanyer copy paste je dr internet...
So utk resepi Nasi Tomato yang Mama buat nie Mama amik dari:

So lawannyer Nasi Tomato mestilah Ayam Masak Merah & acar timun..
Tapi Mama & Papa Mikael x berapa mkn acar timun tu, so Mama pun x buat la...
Mama buat sayur campur jer....

Untuk resepi Ayam Masak Merah nie plak Mama amik dari:

Actually Mama dh biasa masak Ayam Masak Merah..
Cuma Nasi Tomato je 1st time...


Oleh kerana Mama mgunakan phone camera, so gmbr xde la berapa nk lawa...

Dan Mama pun bkn la professional photographer...cenggitu je la gmbr masakan Mama nie..hehe

So Mama2 sekalian pun leh la try yer...bg sesapa yg lum penah buat Nasi Tomato..sekian..Selamat Berbuka ;)